יום 91 - איסלנד

מיוואטן

היום סיור מודרך, ראשון מבין השניים שלקחנו באזור, לפארק הלאומי Jökulsárgljúfur. המדריכה המשועממת מעירה את תשומת ליבנו בדרך למפל Dettifoss. אנו מתרשמים מעוצמת מי הקרחון, השחורים מאבק, בוץ וסחף, הנופלים בעוצמה גדולה לתוך הקניון. לאחר Detti העוצמתי ראינו מרחוק מפל נוסף ששמו באמת לא חשוב והמשכנו בדרך העפר המזרחית לקניון עד המפרץ. דלתת הנהר רחבה עקב הסחף העצום. משם ממשיכים ל- Ásbyrgi . כאן, לפי האגדה, הטביע סוסו של בודין מלך אלי הנורבגים את טביעת פרסתו. המקום, עמק בין מצוקי בזלת, אשר נוצר משינוי קיצוני בזרימת אחד הנהרות, מכיל עצים, צמחיה עשירה וציפורים לרוב (אם כי עכשיו חלקן כבר נודד דרומה). אכלנו בריז שחורים, צפינו וצילמנו ברווזים ומישהו אנגלי התקיל אותנו בעברית.

המשכנו לאתר השלישי בפארק - סלעי הקולות - Hljóðaklettar  -  תצורות משושי לבה מרשימות שחלקן בנוי כקונכייה אקוסטית ומחזיר כבאולם קונצרטים את קול הנהר הזורם מנגד. נדמה שהנהר זורם מאחורי הצוקים.

On the bus וממשיכים לאורך החוף, מחפשים פופינים אך אין. עוצרים להפסקת קניות וקפה עם עוגיות ענקיות ב- Husavik, עיר דייג ומרכז סביבתי לאיכרים. מקום יפה וצנוע עם כנסיה פינתית. העצירה האחרונה במעיין חם אשר צינורות של 20 ק"מ מעבירים את מימיו לחימום בתי הוסוויק. יש כאן גם גייזר, אך מה שהוא הצליח זה לקפוץ לגובה 42 ס"מ בקושי.

חזרה לקמפינג במיוואטן, חיפוש אחרי הלחם המיוחד למקום - נמצא אך לא נקנה, ובדיקה כמה עולה הקמפינג השני - יותר יקר, אכלנו ארוחת ערב - מן המאכזבות ביותר עד כה ועקב הקור התחפרנו בשקי השינה.