top of page

יום 186 - אוסטרליה

פארק קוסיוסקו

אתמול היתה הזדמנות רצינית לראות וומבט, אבל פספסנות אותה. טוב, בוומבטים נעסוק אחר כך.

רוב היום עבר בהמשך הנסיעה בכביש האלפיני שחוצה את הפארק, ובה בעצם התחלנו כבר אתמול. אט אט טיפסנו בהרים ונופים מרהיבים נשקפו אלינו מכל עבר. עברנו במשרד NPWS וקנינו מפות והסברים על האזור ועל הפארק. קיבלנו גם הסברים על הדרך שאנו הולכים לסוע בה וכך היה יותר מעניין. עשינו תצפיות וביקרנו באחת מתחנות הכוח שהוקמו באזור כדי לנצל את כוח המים ולהפיק ממנו חשמל. היה סיור מעניין מאוד בתחנה. המיליונים וכמויות המים שזורמים ממש בלתי נתפסים. לעת צהריים הגענו לעיירת הסקי Thredbo, ממנה נתחיל מחר את הטיול. העיירה רובה ככולה משרתת גולשי סקי בחורף וחוץ ממלונות ולודג'ים יש בה חנויות ציוד ושרותים תיירותיים אחרים. הרוב סגור, כנראה עד החורף הבא. הפסגות מושלגות ונהרות המסת השלגים זורמים מכל עבר. יפה ומאוד מפתה לקחת תרמיל ולצאת לדרך. קצת מפחידה הצורה שבה האוסטרלים מתייחסים לאלפים שלהם, אך הם צודקים ונותנים כל אינפורמציה אפשרית לאוכלוסייה המטיילת, בקשר להתנהגות בשלג.

לסיכום היום היה לילה קפוא וערפילי שדחס אותנו לאוטו, לציפה ולשקי השינה. וומבטים שורצים כאן חופשי ואולי עוד נחזור לחפש.