top of page

יום 3 - דנמרק

קופנהגן-הומלבק-הלסינור

היום צעדנו לכיוון כריסטיאנה, מעבר לנהר באזור אמסטרדם הקטנה. טיפסנו במעלה התלול של יותר מ- 350 מדרגות לראש כנסיית Vor Frelsers ומראה מרהיב של העיר נשקף משם. גם פנים הכנסיה מרשים ובמגדל ניתן לראות את קרבי השעון והפעמונים. יחד עם שותי הבירה אכלנו גבינה ולחם על ספסל רחוב, תוך כדי צפיה בריסוק בניין. כמות הבירה שצורכים כאן מדהימה, ורבים המסטולים על הבוקר. בתחנת הרכבת נאלצנו להמתין מספר פעמים בתור עד שהצלחנו לקנות את כרטיס הרכבות, שרוקן לנו את הכיס. מה שבטוח - אנחנו נהיה קלים יותר מיום ליום. חזרנו לאכסניה של מרטין, לקחנו התרמילים ונסענו להומלבק, עיירה שלווה שבה ישנו מוזיאון מרשים ביותר - מוזיאון לואיזיאנה לאומנות מודרנית - המשולב בדשא, עצים ובים הכחול מכאן ועד לשוודיה הקרובה. יפה ומעניין לחובבי האומנות ובכלל לחובבי האסתטיקה. משם ל- Helsingør , העיר השניה בגודלה בדנמרק. נטענו את אוהלנו בקמפינג. הסתובבנו מעט ברחובות, נחבטים בשוודים הממהרים למעבורות עם שקיות האלכוהול לסוף השבוע, עד שמצאנו IRMA קטן וקנינו את פת הלחם היומית. עמוסים כל טוב - לחם, גבנ"צ וזיתים שחורים - צעדנו לקמפינג על שפת הים הכחול. עד עכשיו הדנים נראים נחמדים ואדיבים, ארצם מטופחת ברובה ואפשר למצוא את הדרך גם אם זה כתוב ב"הונית". רובם יודעים אנגלית ולא מתביישים לדבר בה".