top of page

יום 39 - נורבגיה

בין אלטה לנרוויק

דאלן (Dalen) זה עמק. למדנו את זה מהמפות שהשתמשנו בהן בטיול בערבות פינמרק. יש עוד כמה סיומות שלמדנו אותן והן אופייניות (כך אמרו לנו הדייגים הפינים) לכל האזורים שבהם היו בני הסאמי (לאפים) בצפון הסקנדינבי וברה"מ.

מכיוון שלא ממהרים אנחנו והאוטובוס שותה את כספנו, החלטנו לחזור בטרמפים מאלטה לנרוויק. בבוקר ניסינו את מזלנו בקמפינג, אבל כולם בדרכם לכף הצפוני. עשינו טעות וירדנו לעיר, לאזור תחנות הדלק, אבל לאחר כעשר דקות הבנו את הטעות המצערת - כאן לא יעצרו לנו! אז שוב עלינו כ- 2 ק"מ לכיוון המוזיאון עם ציורי הסלע והפעם - בינגו - בקרוואן הראשון - חסכון של 257 ק"מ. זוג מטיילים גרמני השב מן הצפון בטרנספורטר-קרוואן המיטלטל ברוח העזה של הים, מעוצב בגוני חום עם ספות נוחות לנסיעה. הגענו איתם עד כאן והחלטנו להשאר עד מחר. בחוץ קצת קריר ורוחי למדי, אבל אוהלנו ניצב איתן ואנו מעבירים את ארוחת הערב בנעימים במטבח הצפוף יחד עם רוחצי הכלים ולאחר מכן עם זוג פיני אשר סועד את ליבו בדג מעושן ומשוחח איתנו. מעניין שכל מי שאנו משיחים איתו שותף בדאגה על המלחמה והטילים [הערת העורכת: מדובר על מלחמת המפרץ הראשונה] - אנו נחפזים להרגיע אותם.