top of page

יום 56 - נורבגיה

אוסלו

הקמפינג שבו אנו לנים זה 3 לילות צפוף ביותר, ואוהלים נטועים בו במרחקים החורגים מהמותר - 3 מ' אחד מהשני. בבוקר חיפשנו בגנים הבוטניים את צמחי ההרים שראינו בטיולים, אך למרות המגוון והכמות, מצאנו בודדים בלבד. מהגנים המשכנו אל מוזיאון מונק. מוזיאון עשיר ביצירותיו של אדוארד מונק, לכל אורך חייו. השינויים בשיטות הציור, בטכניקות ובתפיסת העולם בולטים והציורים הם דכאוניים להחריד, למעט התקופה הראשונית של בגרותו.

מה שעוד דיכא אותנו היתה התשובה השלילית מסמירל-ליין לגבי מקומות בשייט לאיסלנד. אז פנינו לאיסלנד-אייר, שם כמובן גילינו שטיסה, על אף ההנחה, היא יקרה יותר אך אנו נזמין מחר מקומות ונקווה לטוב. משם נסענו לארמון המלכותי. בגן הארמון סעדנו ארוחת צהריים מלאת ויטמין C - מיץ תפוזים ותפוז... והצטופפנו לראות את החלפת המשמרות. אין גדרות וחיל אשר צעד ניסה לישר את שורות הקהל, אך כמובן ללא הועיל. כרגיל טקס והדר ורק לחשוב על השביזות במשמרת הנכנסת.

במשרד ה- DNT יש מסלולים ומפות למכירה ומקבלים הסברים על כל אשר תשאל. מקום חשוב למגיעים לנורבגיה דרך אוסלו וחפצים בטיולים רגליים. החנות כמובן מסומנת ב- T האדום. חזרנו ל- Ice Bar שהיינו בו אתמול (לפחות איזה ICE, אם לא איסלנד), ושוב בחרנו את הטעמים. משם לפארק ויגלנד - מקום יפהפה, מלא בפסליו של ויגלנד, אשר כולם דמויות אדם. חלק מאיתנו התעייף ונשכב לשזף את כפות רגליו יחד עם הנורבגיות על הדשא והשאר המשיכו לסקור את הגן היפה. שווה ביקור.