top of page

יום 72 - איסלנד

ריקיאוויק

איסלנד כמובן! הטיסה עברה בשלום ורק הדיילות נאלצו לעבוד קשה על מנת להספיק להגיש את כל ההגשות עד הנחיתה באיסלנד. שעתיים אחורה מנורבגיה ושלוש מישראל. הסובל העיקרי מהטיסה היה הקולמן שמולא מים ועכשיו לוקח לו הרבה זמן להתחיל לעבוד. איך שהוא בעזרת תשלום במטבע נורבגי ותחנונים בטרמינל הצלחנו להבין ולהחליף את אוטובוס מס' 17 ב- 5 ובעזרת שניהם להגיע באישון לילה לקמפינג אשר על יד בריכת השחייה. הקמנו את האוהל ואחרי 22 שעות שהתחילו במוס, נרדמנו באיסלנד.

בבוקר, עם קשיי קימה, יצאנו לעשות היכרות עם אוויר העולם האיסלנדי. עברנו ברחובות עד למרכז, התמלאנו בניירת, ניסינו כמה משרדי תיירות פנים, כולם חביבים אך המחירים לטיולים שנראים יפים ומעניינים גבוהים מדי לכיס שלנו. נאלץ להסתפק באוטובוס הרגיל + תוספות. לאחר בדיקת פרטים ב- BSI, חברת האוטובוסים המקומית, ולאחר גיבוש מסגרת הזמן, 3-4 שבועות, ניגשנו לסוכנות הנסיעות של הסטודנטים להזמין מקום בטיסה חזרה לדנמרק, קופנהגן. התאריך - 3.9 בשעה 7:00 בבוקר, עד אז הזמן לטובת איסלנד. עוד קצת ניירת וארוחת צהריים, סיבוב בסופרים להתרגל למטבע, למחירים ולמזון המקומיים. הלחם טעים ויש לציין שבבוקר שתינו משקה יוגורט+חלב טעים ביותר. נמשיך עם הניסיונות ככל שהתקציב יאפשר.

חזרנו לקמפינג שילמנו ליומיים, ארוחת ערב ותכנון מפורט. המסגרת ישנה, נשארו פרטים לברר ולבדוק וכמובן, כל תכנית היא בסיס לשינוי. מהתרשמות ראשונית, יש די הרבה מטיילים באיסלנד. עברית לא שמענו. די קריר כאן, אך לא נורא. בבנקים ובמוסדות אחרים יש קפה חינם לממתינים בתור. לפי הגלויות והספרים, איסלנד מרשימה. לאיסלנדים חיבה למכוניות 4X4 וצירים מוגבהים. צריך להתרגל לקרונה האיסלנדית - עד אז נחלק ב- 9 בהשוואה לקרונה הנורבגית וב- 61 לדולר.