top of page

יום 74 - איסלנד

הוורגרדי

חזרנו לטייל, הפעם באזור "המושב" הזה - כפר מלא חממות אשר מחוממות באמצעות המעיינות החמים הרבים בסביבה. ב- BSI, הטרמינל המרכזי של איסלנד אשר גדלו כטרמינל באשכול, לקחנו את האוטובוס עד Hveragerði. ב- i המקומי קיבלנו מידע מבחורה: "צריך ללכת עם הדרך, לראות מפל אחד ולעבור אותו משמאל. להמשיך עד המפל השני, לעבור ימינה, ואחרי המפל שמעל להמשיך עוד ולהגיע לנהר חם". אז יצאנו לקמפינג, שכולל שרותים, שני כיורים ודשא, הקמנו את האוהל ויצאנו לתור. ראשית עלינו לבית הספר החקלאי וחזינו בפלאי החממה. המים החמים מן המעינות מחממים וכל טוב צומח, כולל תאנים טעימות ועסיסיות שטעמנו, ירקות ופירות מכל המינים. המשכנו וראינו את המתקנים ללכידת מי התהום החמים והמשכנו לנסות למצוא את הנהר הפלאי. מנסים לכאן ולשם, מצאנו את המפל הראשון וכמעט התייאשנו מלקפץ על אבני הבזלת. החלטנו לעלות לראש הגבעה ולראות מה יש בצד השני והנה - המפל השני. מאתרים דרך סוסים ואיתה לעמק שמעל המפל.

מכוונים למקום שבו רואים הרבה קיטור יוצא מן האדמה. מריחים את ריח הביצים הסרוחות והבוץ המבעבע, אך זרימת המים חלשה. פוגשים זוג איסלנדים אשר מחפש אותה דרך, התייעצות קצרה וממשיכים עם הנהר ואכן, במעלהו המים מתחממים עם כל עליה. אנו מסתפקים בנגיעות ובקפה. האיסלנדים מוצאים חוף וקופצים למים.

גשם איסלנדי טורדני דופק על אוהלנו מאז חזרנו. הצטיידנו במזון, הפעם מנסים סוג אחר של Skyr, ספגטי ברוטב בצל אדום ולקינוח תה צילוני עם עוגיות שוקולד (הקפה עומד להיגמר).