top of page

יום 79 - איסלנד

קירקיוביארקלאוסטור - סקפטפל

בחוץ יורד גשם ועל אף שביולי יורדים בממוצע רק 105 מ"מ, כנראה שבאוגוסט יורדים יותר. בינתיים, חלקנו מנסה ומצליח לפענח את המסמך על הפארק שקיבלנו ויש בו מפה והסברים על הכל מכל בפארק.

בבוקר הלכנו למלון הקיצי Edda ותמורת K100 לאחד התקלחנו והתקלחנו עד שירדה זוהמת הימים האחרונים. לאחר מכן הלכנו למפל המקומי ועלינו על הרמה לראות את אגם-האחיות. פסענו באחו הלח עד שהגענו אל רצפת-הכנסייה של קירקיוביארקלאוסטור, שם עצרו את זרימת הלבה ב- 1783. הרצפה עשויה ממשושי בזלת ולא הצלחנו להבין אם טבעי הוא זה או מעשה ידי אדם.

לאחר ביקור באנדרטה לזכר הכומר שעצר את הלבה ההיא, סעדנו ב- Sykyr ובמיזלי ונסענו לפארק הלאומי Skaftafell. כאן יש יותר אוהלים בקמפינג ותנועת המטיילים רבה יותר. רואים כאן את כל אלה שראינו בדרך, כולל את הקבוצה הצרפתית הרעשנית ואף את מושיענו הגרמנים פגשנו. אחרי הקמת האוהל ותשלום עבור הלינה, היקרה יחסית לאיסלנד, יצאנו, מצוידים במפה הקטנה שקיבלנו, לאתר הראשון: קצה של שלוחת הקרחון הנקראת Skaftafelljokull. כאן ממש נוגעים בקרחון אשר צבר בתוכו אדמת סחף, אבנים וסלעים. כל כך הרבה קרח. הצורות מדהימות ומים פורצים מקצהו בעוצמה וצבעם אפור כהה. קור די עז נושב מכיוון הקרחון ואנו מביטים על הצמחיה היפה והמגוונת. לאחר קריאה, מסתבר שהרבה מהצמחים יחודיים למקום. נקווה למזג אוויר סביר להליכה מחר, זו התפילה היומית, מכיוון שאין אנו מצוידים מספיק טוב לגשם. זה העונש לקמצנות במקום הלא נכון.