top of page

יום 86 - איסלנד

מיוואטן

ברוכים הבאים ל... WELCOME TO GRAND MYVATN TOUR! כן, יום גדוש חוויות ומראות היה היום. סיורנו המודרך האחרון, שמטרתו להכיר קצת יותר לעומק את אזור האגם. ואכן מיוואטן שורץ חיים - 15 סוגי ברווזים, שרבים מהם מתרבים רק כאן, חרקים שונים ומשונים שמאחד מהם מפיקים חומר לניקוי וטיהור מים, בשמים ותרופות. גם דגים לא חסרים כאן. האזור גם מאוד פורה מבחינה גיאולוגית וולקנית. היום ההסעה קטנה לממדי טרנזיט והמדריך גם נהג. התחלנו להקיף את האגם מצפון עד הנהרLaxa , שנמצא בפינה המערבית ביותר, תוך שאנו עוצרים ומאיטים לצפייה בברווזים הרבים. גם את האזור השמור עברנו, אזור אשר אסור לרדת מהכביש בתקופת הקינון. וגם הסברים על ההרים מסביב קיבלנו, מתובלים באגדות ובפולקלור מקומי.

אחר כך הפסקת קפה וטיול בין גבעות חלולות שנוצרו כתוצאה מזרימת לבה על המים. המשכנו לאורך האגם עד עמודי Hofdi - עמודי בזלת שעולים מתוך האגם - מראה יפה ומרשים ביותר. ושוב על דרך המלך, הפעם עד Dimmuborgir , שם צעדנו כשעה בתוך "המצודה השחורה" - בזלת בצורות שונות ומשונות הנראית כעיי-חורבות של מצודה עתיקה. שיא העניין הוא ב"כנסיה" - תצורת בזלת המזכירה מבנה כנסיה ואפשר להיכנס ולהתרשם.

ארוחת צהריים למרגלות תחנת דלק, קפה וממשיכים בסיור. הזוג שהיה איתנו נוטש ובמקומו מצטרף זוג אחר. בקור ובגשם שהחל לרדת אנו נוסעים למערת Grjotagja , שבה ברכות מים חמים שהיו נוהגים להתרחץ בהן, אך המים התחממו וכיום הם מגיעים ל- 50 מעלות, כך שאי-אפשר להתרחץ שם. הגשם נחלש קצת ואנחנו כבר בהר Námafjall, אזור גיאוטרמי עם בריכות בוץ מבעבע באלפי צלילים וצורות, כאשר כל הסביבה צבועה בצבעי אפור-חום-צהוב-אדום-לבן. מקום יפה ומסריח. עלKrafla , מפעל שבו מפיקים אנרגיה מקידוחים לתוך מקורות מים רותחים רק צפינו מהרכב. בהמשך - הר Viti , הר געש כבוי שהתמלא במים. הלכנו ברוח סערה לגובה ההר והקפנו אותו עד שהגענו לחניה. הנהג ויתר על התענוג הפעם וחיכה לנו.

המשכנו, לא לפני שהבטיח לנו שעכשיו מגיע הטיול האמיתי. ואכן, צעדנו שעה ורבע בתוך "הגהנום", כפי שהאזור מכונה. ההר  Leirhnjukur התפרץ ב- 1984 בפעם האחרונה, אך לא הראשונה. צעדנו בתוך הלוע והלבה החדשה, שהיא שחורה כזפת, והחום עדיין ניכר במקום -  אדים יוצאים מתוך הלבה. מרשים ביותר לראות זאת ולחוש זאת. הטיול הסתיים בעוד תצפית על האגם.

יום בהחלט פורה וחשוב, אם כי עמוס ביותר. היום גם קנינו את הלחם המיוחד למקום. מתפיחים אותו בתוך בורות של מעיינות חמים ולאחר מכן אופים. מצוין!!